Deshidratarea în călătorii

Deshidratarea si simptomele ei

Deshidratarea in călătorii

Deshidratea în călătorii apare mai repede decât ne-am aștepta, sub diferite forme si din diferite…motive.

Călătorind, ieșim din arealul pe care il cunoaștem și în care trăim zilnic, reperele noastre se pierd și de asemenea se pierd și reflexele. Precum cel de a bea apa.

Atunci când călătorim suntem prea ocupați cu călătoritul în sine și lăsăm la o parte hidratarea. Sau pentru cei mai aventuroși, lipsa apei curate poate fi o problemă importantă ajungând repede la această stare de deshidratare.

Dar hai să luăm lucrurile pe rând :

În ce constă deshidratarea?

  1. Deshidratarea prin aport insuficient (atunci când bem puțin în raport cu efortul pe care îl depunem sau efectiv nu bem o cantitate corespunzătoare de lichide necesare corpului pentru o anumită perioadă de timp).
  2. Deshidratarea prin pierderi (un exemplu ar fi diareea călătorului sau voma).

Care sunt simptomele deshidratării?

                                               Simptome inițiale:

  • Gura uscată
  • Durere de cap
  • Oboseală – Iritabilitate
  • Greață
  • Diminuarea cantității de urină

                                           Simptome ce apar în cazul unei deshidratări importante:

  • Creșterea numărului de bătăi ale inimii
  • Scăderea tensiunii arteriale
  • Amețeli
  • Halucinații
  • Vomă
  • Scăderea apetitului
  • Piele uscată

Uneori călătorii au senzații de greață și vomă și pun asta pe seama unei probabile indigestii alimentare, însă putem vorbi de simptome ale deshidratării.

Evita complicatiile deshidratarii

Simptomele deshidratarii in calatorii

Cum prevenim deshidratarea?

Ia mereu cu tine cantități suplimentare de apă atunci când pleci să explorezi natura, mai ales atunci când știi că vei face un efort fizic susținut și te vei expune la caldură, fapte ce vor duce la creșterea pierderilor de lichide din corp.

Chiar dacă ești un călător urban, deshidratarea se poate instala rapid, așadar nu uita să bei apă pe toată durata plimbării tale prin oraș. În plus, ai avantajul de a nu fi nevoit să cari cantități mari cu tine având mereu la îndemână un magazin de unde să îți cumperi o nouă sticlă.

Foarte important este să eviți consumul de alcool, cu precădere pe perioada sezonului cald. Alcoolul duce la creșterea pierderii de lichide din corp și în plus de asta te va induce în eroare asupra primelor simptome, le va masca. Atunci când ești puțin amețit vei crede că alcoolul este cauza, însa sunt șanse să vorbim deja de primele simptome de deshidratare.

Nu uita că este foarte important să nu aștepți să îți fie sete pentru a te hidrata!

Pe durata zborului cu avionul, deshidratarea poate surveni rapid datorită umidității scăzute din cabina avionului. Primele simptome sunt uscarea gâtului, a nasului, ochilor și pielii.

  • În zbor avem tendința de a bea mai puțin. În urma unui studiu s-ar părea că pe parcursul unui zbor, din 200 de ocupanți ai unui avion, majoritatea ar bea cantitatea echivalentă a 2 pahare cu apă sau chiar mai puțin. Pe zborurile mai lungi de 4 ore, hidratarea este un punct esențial al călătoriei. Pentru a menține o stare de hidratare corectă, trebuie să bei înainte, în timpul și după zborul cu avionul.

 

  • Nu bea alcool sau băuturi pe bază de cafeină (cafea, ceai, cola), sau bea cantități limitate, pe durata zborului. Aceste tipuri de băuturi prezintă o componentă diuretică ce duce mai rapid la deshidratare. S-ar părea că 60% din pasagerii unui avion consumă cafeină si 30% consumă alcool în timpul unei curse. Bea cu moderație, dacă nu le poți elimina complet.

 

  • Deshidratarea duce la înrăutățirea simptomelor asociate decalajului orar. Simptome precum greața, durerea de cap, oboseala și amețelile se pot adăuga celor datorate decalajului orar ce presupun deja astfel de semne.

 

Dacă iți plac plimbările pe munte sau prin pădure, nu uita că aici se adaugă 2 situații diferite ce pot duce la deshidratare:

  • Atunci când te afli la altitudine joasă, transpirația în urma efortului fizic apare imediat și apare de la sine și necesitatea de a te hidrata. În schimb, la altitudini ridicate, transpirația ce stă pe corp va fi rapid evaporată, dându-ți astfel impresia că nu transpiri. În plus, se va adăuga și efectul vântului care usucă pielea.
  • Atunci când faci un efort fizic, corpul tău va fi hiperventilat pentru a compensa hipoxemia dată de deshidratarea căilor aeriene. Cantități importante de aer saturat în apă vor fi eliminate și uscate rapid de aerul montan, astfel poți ajunge până la 20% pierderi de apă prin simpla ventilație a corpului.

 

Deshidratarea in calatorii

Cum prevenim si tratam deshidratarea in calatorii

Deshidratarea în urma diareei sau gastroenteritei

Diareea călătorului este cauzată de anumiți agenți infecțioși și de multe ori apare brusc. Astfel, călătorul afectat va avea cel puțin 4-5 scaune diareice pe zi, ce vor duce rapid la deshidratare. Simptomele pe care le vei simți în plus vor fi crampele abdominale, greața, voma, oboseala sau febra. Soluția rapidă pentru restabilirea echilibrului electrolitic din corp sunt soluțiile orale de rehidratare ce vor permite să înlocuiasca fluidele pierdute. În schimb, dacă simptomele persistă va trebui să consulți un medic.

Cum se tratează simptomele deshidratării?

Vestea bună este că deshidratarea este reversibilă și există soluții la îndemâna oricui.

  • Bea mult, în special apă, pentru a recupera pierderile.
  • Folosește soluțiile de rehidratare orală pentru a înlocui sărurile și electroliții care au fost eliminați. Se mai numesc și săruri de rehidratare sau soluții de electroliți și pot fi găsite în magazine, în special la raionul cu produse pentru sportivi, sub forma unor saculeți pe care îi vei dizolva în apă sau direct sub formă lichidă, precum băuturile pentru sportivi.
  • Dacă nu ai acces la astfel de magazine, iți poți « fabrica » singur o astfel de soluție de rehidratare orală folosind 2 linguri de zahăr, o jumătate de linguriță de sare și 1 litru de apă.
  • Odihnește-te. Este cel mai important. Nu mai forța corpul și rămâi într-o zonă liniștită, odihnindu-te.
  • Dacă simptomele nu încetează sau chiar se înrăutățesc, consultă urgent un medic. Nu uita că deshidratarea poate avea repercursiuni grave, implicând și riscul de deces.

Așadar, hidratează-te și pleacă în călătorie!

Călătorește în siguranță! Safe Travels!

Distribuie acest articol și prietenilor tăi călători deoarece le poate fi de ajutor.

Am creat pentru tine un ghid de călătorii în siguranță, în care descriu diferite metode de prevenție pentru a avea o călătorie fără griji. Îl poți descărca gratuit abonându-te la site-ul SafeTravels.ro.

 

 

Deshidratarea poate duce la simptome grave

Nu uita importanta hidratarii in calatoriile tale!


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

MENIU